Get Adobe Flash player

Ο ρόλος του Ε.Δ.Υ στην εκπαίδευση μαθητών.

                 Ο ΕΠΟΠΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

   Επόπτης Δημόσιας Υγείας (Ε.Δ.Υ), ή αλλιώς “Υγιεινολόγος”(ΤΕ), ο Επαγγελματίας Υγείας Ανώτατης Εκπαίδευσης, με την πολύτιμη προσφορά στην Δημόσια Υγεία.

   Επιπλέον,με την περαιτέρω εκπαιδευτική του αναβάθμιση, ως απόφοιτος του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας), θα αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πλήρως καταρτισμένο, ανώτατο στέλεχος στον Τομέα της Υγείας, στο οποίο επιβάλλεται από τις προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας, να του ανατεθεί από το Υπουργείο Παιδείας, ουσιαστικός ρόλος στην εκπαιδευτική διαδικασία, στα σχολεία ολων των βαθμίδων: Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΕΚ), διότι μπορεί κάλλιστα να προάγει τη σωστή αντίληψη, περί υγείας και φροντίδας εαυτού και να συμβάλλει γενικότερα στην πρόληψη και βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων.

     Οι διάφορες θεματικές ενότητες των αντικειμένων διδασκαλίας των Εποπτών Δημόσιας Υγείας του τομέα της Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας έχουν σαν κύριους στόχους την:

  • Κατανόηση της σημασίας της καλής υγείας από τους μαθητές και των παραγόντων που την επηρεάζουν.
  • Τους τρόπους πρόληψης και προφύλαξης από τα διάφορα νοσήματα, καθώς και βασικούς κανόνες υγιεινής που αφορούν γενικά το άτομο (τη διατροφή του, το περιβάλλον του).
  • Την Αγωγή Υγείας και την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης στην δύσκολη περίοδο της εφηβείας, προτού αποκτήσουν αρνητικές συνήθειες για την υγεία τους (πρωτογενή πρόληψη).
  • Την ανάπτυξη ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και της κριτικής τους σκέψης, που συντελούν στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους.
  • Την υιοθέτηση υγιεινών (θετικών) στάσεων και συμπεριφορών.

    Η Δημόσια Υγιεινή, επίσης συνδέεται με τη ζωή του σχολείου καθημερινά, μέσω της Σχολικής Υγιεινής, αφού προάγει την υγεία σε όλα τα επίπεδα, ξεκινώντας από την υγιεινή και ασφάλεια των σχολικών κτιρίων, την αισθητική των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του σχολείου, τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών και την εφαρμογή καινοτόμων δράσεων και κυρίως εστιάζει στις καλές διαπροσωπικές σχέσεις, όχι μόνο ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, αλλά ανάμεσα σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

   Εφαρμόζουμε κυρίως μεθόδους ενεργητικής και βιωματικής μάθησης που προασπίζουν και προάγουν την υγεία μέσα από την παρατήρηση, τη συζήτηση, την έρευνα, το παιχνίδι, τις κατασκευές και τις εναλλακτικές εικαστικές δραστηριότητες οι εκπαιδευόμενοι θα εκφραστούν και θα δομήσουν νέα γνώση. Με έμφαση στη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη.

    Σε εικόνες που είναι διαθέσιμες για όποιον τις ζητήσει αποτυπώνεται η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευομένων της ειδικότητας «Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων» του Α΄ εξαμήνου κατάρτισης στα Δημόσια ΙΕΚ (ΔΙΕΚ) του Υπουργείου Παιδείας, με την δημιουργία με σχέδια ζωγραφικής, με θέμα σχετικό με τη διατήρηση και προαγωγή της υγείας, οπότε και οι εκπαιδευόμενοι αποκτούν γνώσεις – ικανότητες – δεξιότητες. Με φαντασία και δημιουργικότητα, εμπνέονται και δημιουργούν.

    Με βάση λοιπόν τα ανωτέρω στοιχεία,σε συνδυασμό με την σπουδαιότητα του ρόλου του Επόπτη Δημόσιας Υγείας, στο πεδίο της εκπαίδευσης, ζητούμε άμεσα να αντιμετωπιστούν ισότιμα οι πτυχιούχοι του τμήματος Δημόσιας Υγείας και Κοινοτικής Υγείας – Κατεύθυνση Δημόσιας Υγείας, στις προσλήψεις του Υπουργείου Παιδείας με τις λοιπές ομαδοποιημένες ειδικότητες ΠΕ 87 Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας (π.χ Ιατρών, Νοσηλευτών, Αισθητικών και λοιπών ειδικοτήτων υγείας) και να γίνονται προσλήψεις και από τον Κλάδο μας και όχι μόνο από τους άλλους κλάδους, αφήνοντας όλους τους δικούς μας υποψηφίους εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, επί σειρά ετών και με μηδενική προυπηρεσία.

   Με βάση το ΦΕΚ: 37/07-02-1989-Π.Δ. 83-Αρθρο 4, ¨περί επαγγελματικών δικαιωμάτων των Ε.Δ.Υ έχει προβλεφθεί η δυνατότητα παροχής εκπαίδευσης των Ε.Δ.Υ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατάρτισης πάνω σε θέματα Ατομικής, Δημόσιας και Κοινωνικής Υγιεινής και Περιβαλλοντικής Υγιεινής, Διάταξη η οποία διαρκώς παραβιάζεται από το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουμε,όπως προκύπτει από τις διαδικασίες επιλογής εκπαιδευτικών που κάνει και τους πίνακες προσλήψεων των Εκπαιδευτικών που δημοσιεύει.

   Εν κατακλείδι θα πρέπει να μας αναγνωριστεί το αναφαίρετο δικαίωμα μας στην Εκπαίδευση, ως ισότιμων εκπαιδευτών με τους λοιπούς Επιστημονικούς Κλάδους, διότι έχουμε πολλές και χρήσιμες γνώσεις να διδάξουμε τους μαθητές των σχολείων μας.

 

Συγγραφέας Αρθρου…

Ενα Ενεργό μέλος του Επιστημονικού Συλλόγου Εποπτών Δημόσιας Υγείας (ΣΕΔΥ), με σκοπό την ενημέρωση και την οργάνωση των μελών του Συλλόγου, για την προσφορά των σε θέματα εκπαίδευσης.

 

 

Παρακαλούνται οι συνάδελφοι από τον χώρο της Εκπαίδευσης όπως δραστηριοποιηθούν και συνεισφέρουν με σχόλια και απόψεις, για την ανάδειξη του ρόλου του Ε.Δ.Υ στην Εκπαίδευση, στο μαιλ του Συλλόγου (ΣΕΔΥ): episylledy1@gmail.com

 

 

 

 

 

Χωρίς σχόλια.

Google News
Ελλάδα (Greece) : All

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ